Частішають випадки телефонного шахрайства: як вберегти кошти

Частішають випадки телефонного шахрайства: як вберегти кошти
14.06.2023
/sites/default/files/2023-06/obank_blog-new-obank-shahrai_1200%D1%85675.jpg

Останніми днями частішають повідомлення про спроби вішингу — телефонного шахрайства, що пов’язане з виманюванням реквізитів банківських карток або іншої інформації задля переказу коштів на рахунки злодіїв. Щоб допомогти вам вберегти свої кошти від зловмисників, ми підготували кілька дієвих порад і важливих ознак шахрайства.

Важливо: Ідея Банк ніколи не телефонує і не надсилає повідомлень з проханням уточнити дані картки: PIN і CVV коди, термін дії картки, кодові слова, SMS-паролі, логін і пароль від мобільного банкінгу.

Як шахрай може представлятися

  • Співробітник банку
  • Волонтер або благодійник
  • Співробітник поліції або СБУ
  • Покупець вашого товару
  • Співробітник пенсійного фонду або податкової

Як розпізнати спробу вішингу

  • Запитують термін дії картки, CVV-код, SMS-паролі, пароль від мобільного банкінгу
  • Обіцяють легкі гроші: виграш у лотереї, зарахування соцвиплат тощо
  • Досить наполегливо і поспішно переконують вас зробити певні дії
  • Спрямовують вас до банкомату або терміналу під різними причинами
  • Лякають тим, що ваша банківська картка заблокована

Як захиститися

  • Надавати тільки номер картки, адже для переказів його достатньо
  • Не розголошувати термін дії картки, CVV-код,  SMS-паролі, кодові слова, логін і пароль від мобільного банкінгу
  • В разі підозри припинити розмову і зателефонувати до банку (0800500535)
  • Не виконувати у банкоматі чи терміналі вказівки, що надають телефоном

Що робити, якщо вже повідомили шахраям дані картки

  • Негайно заблокуйте вашу картку (оберіть картку в меню «Мій O.Bank», зробіть свайп ліворуч і натисніть на кнопку «Заблокувати картку)
  • Зверніться з онлайн-заявою до Кіберполіції: www.cybercrime.gov.ua

 

Будьте обачні та скажіть шахраям «гудбай»!

Зображення для Блогу
1