Частішають випадки телефонного шахрайства: як вберегти кошти
14.06.2023
/sites/default/files/2023-06/obank_blog-new-obank-shahrai_1200%D1%85675.jpg
Останніми днями частішають повідомлення про спроби вішингу — телефонного шахрайства, що пов’язане з виманюванням реквізитів банківських карток або іншої інформації задля переказу коштів на рахунки злодіїв. Щоб допомогти вам вберегти свої кошти від зловмисників, ми підготували кілька дієвих порад і важливих ознак шахрайства.
Важливо: Ідея Банк ніколи не телефонує і не надсилає повідомлень з проханням уточнити дані картки: PIN і CVV коди, термін дії картки, кодові слова, SMS-паролі, логін і пароль від мобільного банкінгу.
Як шахрай може представлятися
- Співробітник банку
- Волонтер або благодійник
- Співробітник поліції або СБУ
- Покупець вашого товару
- Співробітник пенсійного фонду або податкової
Як розпізнати спробу вішингу
- Запитують термін дії картки, CVV-код, SMS-паролі, пароль від мобільного банкінгу
- Обіцяють легкі гроші: виграш у лотереї, зарахування соцвиплат тощо
- Досить наполегливо і поспішно переконують вас зробити певні дії
- Спрямовують вас до банкомату або терміналу під різними причинами
- Лякають тим, що ваша банківська картка заблокована
Як захиститися
- Надавати тільки номер картки, адже для переказів його достатньо
- Не розголошувати термін дії картки, CVV-код, SMS-паролі, кодові слова, логін і пароль від мобільного банкінгу
- В разі підозри припинити розмову і зателефонувати до банку (0800500535)
- Не виконувати у банкоматі чи терміналі вказівки, що надають телефоном
Що робити, якщо вже повідомили шахраям дані картки
- Негайно заблокуйте вашу картку (оберіть картку в меню «Мій O.Bank», зробіть свайп ліворуч і натисніть на кнопку «Заблокувати картку)
- Зверніться з онлайн-заявою до Кіберполіції: www.cybercrime.gov.ua
Будьте обачні та скажіть шахраям «гудбай»!
Зображення для Блогу