Що купували, як часто донатили на ЗСУ і на чому економили: споживацька поведінка українців під час війни

Що купували, як часто донатили на ЗСУ і на чому економили: споживацька поведінка українців під час війни
19.04.2023
/sites/default/files/2023-04/obank_blog-help_1200%D1%85675.jpg

З початком повномасштабної війни кардинально змінилось наше життя, а разом з ним — споживацькі звички. Стрімке зростання цін на товари та послуги, дефіцит пального, перебої з електропостачанням, зростання рівня безробіття та інші фактори не могли не вплинути на те, що ми купуємо, на чому заощаджуємо, а за що готові віддати більше.

Щоб зрозуміти, як змінилась наша споживацька поведінка з початку війни, консалтингово-аудиторська компанія Deloitte провела соціологічне дослідження, результатами якого ми ділимося з вами.

Благодійність вийшла на новий рівень

90% респондентів зазначили, що жертвують гроші на допомогу ЗСУ та (або) постраждалим від війни. Більшість донатить час від часу, кожен п’ятий робить це регулярно, а кожен четвертий — іноді. Найбільша частка опитаних, що витрачають гроші на підтримку, зафіксована серед жителів Києва та західних областей (по 93%). Також вони в лідерах за частотою допомоги ЗСУ та постраждалим — 25% і 22% відповідно.

Українці дедалі більше купують «про запас»

58% респондентів роблять запас продуктів, водночас 47% опитаних зазначили, що те ж роблять і з ліками. Позитивніше до придбання їжі «про запас» ставляться жінки — 64% проти 51% чоловіків, а також літні люди — 66% проти 46% інших вікових категорій. Розділились думки щодо придбання альтернативних джерел тепла, гарячої води та газу — майже по третині опитаних підтримують, ставляться нейтрально і не підтримують таку ідею.

Онлайн наздоганяє офлайн

Більшість українців надає перевагу традиційним магазинам, адже в них можна побачити товар, проте таких покупців стає дедалі менше — 83% у 2021 році та 55% у 2022 році. Найчастіше громадяни цінують в онлайн-шопінгу економію часу, можливість знайти товари за більш доступною ціною і переглядати відгуки, а також широкий асортимент. 

Соціальна відповідальність українців вражає

71% опитаних відмовляються від купівлі товарів у виробників або продавців, що не вийшли з російського ринку, й водночас кожен п’ятий — нейтральний у цьому питанні. Також понад третина опитаних готові платити більше за товари продавців або виробників, що підтримують ЗСУ і (або) постраждалих від війни. Найбільшу лояльність демонструють ВПО, жителі західних областей і респонденти вікової групи 28-57 років.

Економлять майже всі

З початку війни більшість українців намагаються заощаджувати під час купівлі будь-яких товарів. В залежності від категорій товарів, економлять від 47% до 86% опитаних. Загалом найрідше заощаджують на ліках і дитячих товарах, найчастіше — на спиртних напоях, дозвіллі та розвагах поза домом. Примітно, що в більшості категорій витрат менше за середні показники економлять громадяни зі статусом ВПО.

Щоб завжди мати додаткові кошти під рукою і не відкладати покупки «на завтра», відкривайте цифрову картку з кредитним лімітом до 50 000 грн просто в додатку O.Bank 2.0. Лише кілька хвилин дистанційної реєстрації через Дію — і О.Картка+ з пільговим періодом до 62 днів вже у вашому смартфоні. Завантажуйте O.Bank 2.0 просто зараз: https://is.gd/6sjat

Зображення для Блогу
1